MKB-community

BEREIK, VERBIND EN CREEER MET COMMUNITY

Doorgroeien met een grote en actieve klantenkring

Klanten zijn het grootste goed van je onderneming. Zonder klanten geen impact! Maar eerlijk gezegd kosten al die klanten je veel tijd en geld. Je bent steeds bezig met werven, en dan zijn ze weer weg. Jouw bedrijf heeft een missie en je wilt jouw klanten daarmee vasthouden. Stel je voor dat jouw bedrijf in verbinding met je klanten de volgende stap zet!

PLAN GRATIS ADVIESGESPREK

Zijn deze problemen herkenbaar?

Soms lijkt je bedrijf wel een wervingsbureau. Je blijft maar klanten zoeken. En dan zijn ze weer weg.

Je communiceert veel, maar het is alleen maar zenden. Je vraagt je af of je boodschap echt wordt gehoord.

Veel van je klanten zijn enthousiast. Er liggen zoveel kansen. Maar daardoor werk je je helemaal over de kop.

Je twijfelt wat voor jouw klant werkt. Je zou dit kunnen doen, of juist dat. Ideeën genoeg, maar hoe maak je een keuze.

Ik wil van start met een MKB-community!

EVA VAN SLOTEN OVER MKB-COMMUNITY’S

“Maak van jouw klanten ambassadeurs!”

“Over de jaren heen heb ik vele community’s gebouwd. Dat wil eigenlijk zeggen: met een groep mensen naar een resultaat toegewerkt. Want community’s zijn een middel, niet een doel.

Voor MKB-bedrijven is dat doel vaak om klanten een diepere ervaring te bieden, waardoor je ze langer vasthoudt én kunt inzetten als ambassadeur. Waarom kiest de klant jouw bedrijf, en niet je ‘concurrent’? Met een community overtuigen jouw klanten nieuwe klanten. En dat werkt nog beter ook!

Ik help je met het vormgeven van een community strategie die bij jou past. En als je wilt help ik je ook meteen bij het inrichten van de uitvoering. In de praktijk komt het vaak neer op verbeteren van je marketing en klantprocessen, en ook de algehele manier hoe je naar je klanten kijkt.”

BEREIK

Effectief gebruik van sociale media en referral marketing.

VERBIND

Het onboarden en activeren van nieuwe en bestaande klanten.

CREEER

Verbeter je producten en diensten vanuit het klantperspectief.

Maak de stap van 1-op-1 en ad hoc naar community management

Op een gegeven moment komt je bedrijf op een omslagpunt. Je bent klaar voor de volgende stap. Met communitymanagement zorg je dat je je klanten boeit, en langdurig betrokkken maakt, op de juiste thema’s.

Sociale psychologie

Benut als bedrijf de sociale aard van mensen

Mensen zijn sociale dieren. Ken je dat principe in de winter dat wanneer het ijs leeg is, het leeg blijft. Maar als er eenmaal één persoon schaatst, staat het ijs opeens in no-time vol. Het liefste kijken we of ander doet, voordat we iets zelf doen. Het is een onbewust principe waar je als bedrijf gebruik van kunt maken.

Mijn bedrijf wil groeien met community!

PLAN JE GRATIS ADVIESGESPREK

Dit zeiden anderen…

Jonatan Bartling: verdienkansen – creatief – gestructureerd 

review jonatan zinnig noord

Mariska Komproe: pragmatisch – theorie en praktijk – samenwerken

MKB-community pakketten

fundament

€399

ex BTW

  • Klantinterviews
  • Survey-onderzoek
  • Vormgeven strategie
NEEM CONTACT OP
FOCUS-VAN-START

€2199

ex BTW

  • Fundament, plus:
  • Inrichten uitvoering
  • Organisatiestructuur
  • Platformselectie
NEEM CONTACT OP

Wat zit er in het pakket Fundament?

Professionaliseren van je community? Start met een goed Fundament. Wellicht heb je al een community, en zie je dat nog niet alles soepel loopt. Dan krijg je inzicht in de verbeterpunten. Heb je nog geen community? Dan zie je met dit pakket meteen waar je kunt starten om winst te behalen.

1

KWALITATIEF KLANTONDERZOEK

Door middel van interviews óf een focusgroep verbinden we met je (potentiële) klantgroep. Het effect is tweeledig: we achterhalen de behoefte én het leidt tot activeren van de doelgroep.

2

KWANTITATIEF KLANTONDERZOEK

Door middel van een survey kwantificeren we de kwalitatieve resultaten. De grafieken maken visueel waar je organisatie staat op communitygebied.

3

VORMGEVEN STRATEGIE

Het onderzoek leiden tot een gedegen analyse van je community quickwins. Waar staat jouw community nu? Waar gaat het goed, waar is werk aan de winkel? En wat levert het jou op.