Kwalitatieve oplossingen door blinde vlekken te voorkomen met community

Kwalitatieve oplossingen door blinde vlekken te voorkomen met community

Blinde vlekken voorkom je door jouw community te betrekken

Op weg naar je werk in een volle coupé? Of zit je al tegenover je collega en heb je net je mailbox weggeklikt? Ben je dan ook wel eens benieuwd waar die persoon tegenover je aan denkt op dat moment? Je weet het niet hè… ja, of je moet helderziend zijn. Hoewel je een poging kan doen om je in iemand te verplaatsen ben je nooit zeker van de gedachtes en gevoelens van een ander.

Meer ogen en oren betrekken

Hoe weet je dan dat jouw oplossing voor een vraagstuk gaat aanslaan bij een doelgroep? 100% zeker weten doe je niet. Behalve als je onderzoek doet en de doelgroep betrekt. Niemand kan namelijk zelf alle aspecten van een complex vraagstuk overzien, zonder andere ‘ogen en oren’ te betrekken. 

Wat je vaak ziet is dat er binnen een organisatie of door een kleine groep betrokkenen ideeën worden uitgewisseld. Ze denken met elkaar na over een project, zonder input te krijgen van eindgebruikers of verschillende stakeholders.

Kwalitatieve oplossingen ontwikkelen met een community

Met een community ontwikkel je kwalitatieve oplossingen, producten en diensten. Kwalitatief, omdat blinde vlekken worden voorkomen. Alle perspectieven tellen mee en geven inzichten waar je zelf nooit op was gekomen. De perspectieven van een community geven je de capaciteit om alle aspecten van een probleem te overzien.

Voor welk vraagstuk denk jij meer perspectieven nodig te hebben om tot een kwalitatieve oplossing te komen? Wil je een community bouwen of betrekken? Lees meer over de werkwijze van WindMee Advies.

Deel dit bericht

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.